♥ Followers ♥

Sunday, January 31, 2010

♥ hangin kembali ♥

wei hangin ni,,,,

td duk jalan 2 kat fb kan tgok la satu album ni,,,

kawan aku la kan dak satu umah kan,,,,

wa sekali tgok gbr tu kan ader hp kiter wei,,

YAALLAH....

panas blik wei,,,aper g call blik r member umah citer suruh tgok gbr tu,,,,

org siap call dak tu taw yang tu r kan,,,,

cam gagap2 la ckp tu hp kwn nyer,,,dyer pkai sony sekarg,,,wa,,,angin lol kan,,,tgok ea gbr ni...

♥ wif love qaseh ♥

::ni kat kiter b4 kne amik::
::ni hp tu,,,kat dyer ok::

Saturday, January 30, 2010

♥ aktiviti sabtu ♥


xtvt sabtu uol per ae....

herm kiter xtvt nyer,,,,

jeng, jeng, jeng,jeng...
*berapa banyak jeng daa tampor bg,,,,hukhukhuk

kiter potong rambut lol

da roper kanak2 rebina plak nengok nyer,,,x cantik,,hehehe

potong depan jerk,,,,

hehehe

lawak lak plak nengok nyer,,,





♥ wif love qaseh ♥




Thursday, January 28, 2010

♥ sad,,, ♥

herm cm ner ea nk muler cite ni,,,,

ok la story la gak,,,,

ni citer pasal result interview ritu,,,,


herm,,,td call hr tu..dyer ckp........
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
MY STATUS UNDER K.I.V

so after three month law x der paper tu x der la,,,
herm,,,,,
♥ wif love qaseh ♥

Monday, January 25, 2010

♥ jalan-jalan JB ♥


ni citer kiter g jb la,,,

malas r nk war part by part ea,,,

sekali arung jer la k,,

kang bosan lak kan,,,

hehehehe,,

padahal malas u,,,


ala g jb x der la aper pun juz kuar jalan mlm2,

makan,jalan,makan tu jer la,,,,,

layan jer la gbr ni ea,,,,


♥ wif love qaseh ♥


::with ety::

::danga bay::
::jason bay::
::lagi::

::ok x???::
::tokua bakaq:;
::abc cokolat oooo::
::rojak petis::
::otak2::

♥ trip to JB ♥

salam uol.....

wa agak lama kan blok kiter ni x der n3 bru,,,,

hehehe

*bjet tol la kamooo

herm,,,nk story pasal trip kiter g jb

*ala nk la taw

sebab per kiter g jb kan,,,hohoho

unsur paksaan ok,,,,

kiter g jb cause nyer ader interview lol

ni kat cni hah,,,,,


hua,,,,,cewah,,,,,,

ni kat pejabt UEM Land

hehehe

senggal tol siap kena wat esei bagai perh...

interview fluent english wa,,,,,

cair n berbelit lidoh wei nk ckp...

x taw la dpt ker x kjer tu,,,hehehe

ok n3 seterusnyer......jalan2 JB okies,,,,,

hahahaha

budak bajet,,,,
shuker la kan,,,,,blog kiter,,,,,,hahaha,,,,




♥ wif love qaseh ♥

Wednesday, January 20, 2010

♥ bezday boy ♥

::ni kek nyer::

::sila abaikan rumah yang bersepah tu::
::bezday boy::
semalam bersamaan 19 jan adalah bezday my adik yang ker 13,,,da besar da adik,,,,

mak beli kek jer,,,x der hadiah per pun,,,

tp kek nyer besar tu makan 4 orang kat umah ni x habiss kooo

hehehee....

paper pun just nk wish happy bezday kat adik

happy besday adik,,,,,,,,,
♥ wif love qaseh ♥

Tuesday, January 19, 2010

♥ L.O.V.E ♥



Kata-kata cinta yang puitis dan indah sememangnya mampu memberikan impak kepada perhubungan yang terjalin. Walaupun ringkas, madah cinta selalunya mempunyai maksud yang mendalam apabila diperhalusi.

Jika suatu ketika dahulu kata-kata seperti HACKS (Hanya Aku Cinta Kau Seorang) atau CINTA (Cinta Itu Nikmat Tapi Awas!) cukup popular di kalangan remaja yang bercinta, kini disenaraikan pula 15 madah cinta yang dikatakan paling hangat sepanjang tahun ini.

Jika anda tidak mempercayainya, apa kata kamu cuba tujukan madah-madah cinta ini kepada insan yang kamu sukai dan lihat respon yang diberikannya. Jika si dia tersenyum sambil menatap wajah anda, itu bermakna kamu berjaya menyentuh hatinya.

1. Cinta tidak pernah meminta ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan tetapi ia tidak pernah berdendam dan tidak akan membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan. Manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.

2. Jangan simpan kata-kata cinta kepada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia, kerana akhirnya anda akan catatkan kata-kata cinta itu di pusaranya. Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dimindamu itu sekarang selagi dia mampu mendengar dan tersenyum kepadamu.

3. Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat. Selepas menemui insan yang tepat itu, sudah pasti kita akan mengucapkan terima kasih di atas kurniaan yang tidak terhingga itu.

4. Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak lagi berada di sisi kita.

5. Jangan melarikan diri daripada cinta apabila ia berada di hadapanmu. Kerana suatu masa nanti, anda pasti teringat kembali akan cinta tersebut dan menyesali perbuatanmu itu.

6. Cinta bukan mengajar kita lemah tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat tetapi membangkitkan jiwa raga.

7. Cinta berupaya mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmah. Itulah kuasa cinta.

8. Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu. Tetapi lebih menyakitkan apabila anda mencintai seseorang tetapi anda tidak pernah memiliki kekuatan dan keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.

9. Kadangkala kamu tidak menghargai insan yang mencintamu sepenuh hati hinggalah anda kehilangannya. Ketika itu sesalan sudah tidak berguna lagi kerana perginya tidak mungkin akan kembali lagi.

10. Cinta ibarat pasu antik yang sukar ditemui dan sukar untuk diperolehi. Tetapi ia cukup mudah untuk jatuh berderai sekiranya tidak dijaga dengan elok.

11. Cinta sebenarnya tidak buta. Cinta adalah sesuatu yang murni, luhur dan diperlukan. Apa yang buta ialah apabila cinta itu menguasai dirimu tanpa pertimbangan.

12. Kejarlah cita-cita yang diimpikan sebelum mencari cinta. Apabila tercapainya cita-cita, maka dengan sendirinya cinta itu akan hadir.

13. Setiap orang punya rasa cinta. Tetapi tidak semua orang pernah merasai cinta. Setiap orang pernah bercinta tetapi tidak semua yang berpeluang mengecapi bahagia.

14. Cinta itu apabila kamu bertemu dan membuat pilihan yang tepat.

15. Manusia tidak jatuh di dalam cinta dan juga tidak keluar daripada cinta. Tetapi manusia tumbuh dan membesar bersama cinta.

♥ wif love qaseh ♥

Sunday, January 17, 2010

♥ tagged lagi ♥


TAG FROM :- Lyafrina
Andakah anda rasa anda HOT????
Of Course la... tu org suka 2 b my fren,,,,*cewah sila jgn perasan
Upload gambar kegemaran anda..



Cerita pasal Gambar

Gambar kat atas tu kenangan yang terakhir masa belajar,,,miss sangat dgn kawan2 semua t konvo kiter jumpa ea,,,,,

yang picz ke2 tu percubaan pertama kiter nk belajor make-up so tu hasilnyer,,,,

Bila kali terakhir anda makan pizza?

Errmmm... last makan pizza with my pren on 15/12/2009 kenangan terakhir seblm berpisah

Lagu terakhir anda dengar..

ni tgh dengar lagu wali band taubat tu la....

Apa yang anda buat selain menyelesaikan tag ini ?

x der kijo la.....

Selain nama sendiri anda di panggil nama apa?

cik mazz- dak umah sewa panggil

kak maz dak2 kelas panggil

kak yong ahli keluarga terdekat,,,,

panggilan istimewa tak dok g r,,,,,

Tag lagi 5 orang

http://honeysour00.blogspot.com/

http://jivebumz.blogspot.com/

http://ain5zol-vios.blogspot.com/

http://greenstrawberryheaven.blogspot.com/

http://rihannaidzmi.blogspot.com/

(TOLONG BUAT YERR..)

*unsur paksaan ni

Siapakah orang no.1 kepada anda?

Waaa... Kawan y sgt hot.. Selalu ada ideal2 bernas utk blognyer... Coming soon jd mama....

Kata sesuatu mengenai orang no. 2

kak ila da nk kwen,,,hehehehe,,,,Mmmuaahhhh..

No. 3 ada hubungan ngan siapa

Haaa.. dia fall in love with pakwe dyer la,,,,askar,,,heheheh

Bagaimana pula dengan no. 4

Ann knl di dunia blog... baru kwen,,,still dlm mood honeymoon,,,hehehe,,jgn marah ea,,,bru blik honeymoon tu

Pesanan kepada orang no. 5

hai raihanna,,,pgl rai jer...bakal jd seorang doc *doc rai....sekarg study kat obersis,,,ni ader kat malaysia cz ct,,,hehehehe,,,seorg yang sangt cun,cantik n the last ting rai ni pandai masak,,,hehehe byk masakan dlm blog dyer,,,,


Berikan 5 yang anda tahu tentang orang yang men'tag' anda

1. Lya,,,seorang ibu yang hot.....huhuhuu

2. Sangat2 mencintai her hubby la si fain tu....*x kan org len lak kan lya

3. Ibu kpd asha tomey....

4. Berada di ganu kiter....

5. the aktive person walaupun tahu diri nya sakit,,,lya seorang yang kuat dan tabah.....

Persamaan antara kambing ngan lembu?

lol ader 4 kaki la.....

Perasaan anda buat tag ini

syokkkk sangatcz ader kijo nk wat....heheehehe

Adakah anda tahu si razman itu sengal?

siapakah insan yang bernama razman???? i dont no him,,,,,

GAY or LESS??

NO KOMEN !!!

ok lya selesai hutang ea

♥ wif love qaseh ♥

Wednesday, January 13, 2010

♥ kekuasaan Allah♥

see tgok ni cm x cyer kan dalam laut ader sungai.....

gambar x ikot susunan ni....

besar kuasa-Nya....





♥ wif love qaseh ♥

Monday, January 11, 2010

♥ macam2 kan ♥

HAVE U SEEN THIS...................................






















Smile
dapat email td d member
♥ wif love qaseh ♥

Sunday, January 10, 2010

♥ Mutiara Cinta ♥

HANYA ada satu pelita yang dapat kita pegang dan akan sentiasa menyala biarpun ketika malam yang gelap dan tetap akan menerangi tempat-tempat yang jauh seperti menerangi tempat kita sendiri. Ia adalah cinta kepada semua yang bernyawa.

JATUH CINTA pada seseorang insan yang masih dalam proses berdukacita atas kehilangan orang tersayang, tidak pernah menjadi sesuatu yang mudah kepada yang terkena tempiasnya.

APABILA pintu hati sudah terbuka, tidak perlu suasana romantis disimbah cahaya lilin atau berlutut sambil merenung jauh ke dalam mata untuk menyatakan rasa yang terpendam. Segala-galanya akan datang sendiri dan difahami daripada hati luhur untuk menerima lamaran daripada sang kekasih.

CINTA, MENYINTAI ATAU DICINTAI itu adalah lumrah sifat kejadian manusia. Hak untuk bercinta dan menerima bergantung kepada individu itu sendiri. Pilihan adalah terpulang kepada kita, jika pilihan berlandaskan agama pasti hasilnya diberkati dan sekiranya berlandaskan nafsu pasti akan terhumban ke lembah kehinaan.

CINTA itu adalah segugus kepercayaan yang abadi. Dan cinta sejati itu bererti melepaskan orang yang disayangi terbang bebas ke dunianya. Kalau betul kau milikku pasti engkau akan kembali menghangatkan cinta kita.

SEKIRANYA kamu dicintai oleh seseorang yang tidak kamu cintai, anggaplah ia satu penghormatan buat dirimu tetapi kembalikan penghormatan itu dengan cara yang ikhlas dan jujur.Jangan kamu ambil kesempatan dan janganlah melukakan.

CINTA merupakan suatu perasaan yang agung. Jika cinta tiada lagi, bererti salah satu nikmat Tuhan telah dicabut dari hati, tandanya salah satu nilai kemanusiaan dalam diri anda mulai terhakis. Ia memerlukan pengorbanan yang besar sambil bermodalkan keikhlasan serta kejujuran yang tinggi.

ORANG yang tiada perasaan cinta adalah manusia yang hilang motivasi dalamannya. Cinta seharusnya melahirkan tindakan yang melambangkan kelembutan, kasih sayang dan kebijaksanaan terutama dalam membuat keputusan berhubung dengan insan yang amat dicintai. Cinta adalah kenderaan menuju kebahagiaan. Cinta murni sentiasa mampu pemandunya, pemiliknya melepasi semua halangan demi kecemerlangan. Cinta boleh membuatkan manusia bangun membina kehidupan yang terbaik.

ALANGKAH bodohnya manusia yang menjadikan cinta untuk membina kesusahan di hari muka. Jika cinta dijelmakan dalam diri, ia begitu memotivasi. Jika diberikan kepada seseorang ibarat memberikan segunung emas kepadanya. Tatkala dijelmakan dalam rumahtangga, jawapannya adalah kerukunan dan kesefahaman yang berpanjangan. Cinta yang murni adalah pemangkin untuk kehidupan yang penuh kebahagiaan. Sebagaimana ia bermula di hati, cinta seharusnya berkekalan hingga hujung nyawa.

CINTA yang benar-benar tulus dan ikhlas sepatutnya menjadikan pemiliknya bertambah matang, beriman dan berperibadi mulia. Jika yang sebaliknya berlaku, ia menjadi tanda bahawa itu bukan cinta sejati yang anda cari-cari.

♥ wif love qaseh ♥

♥ Cinta Luka ♥


Antara cinta yang telah berlalu dengan cinta yang sedang menanti kita sentiasa cenderung untuk mengabaikan cinta yang berada jelas di mata dan sering mengharap dan menoleh kepada cinta yang telah berlalu jauh meninggalkan kita.

Kadang-kadang bila kita sudah memiliki sebuah cinta kita terlupa yang cinta itu masih perlu sentiasa dipupuk dan dibajai dengan kasih sayang. Kita terlalu yakin kita akan memiliki cinta itu sampai bila-bila pun. Apabila segalanya berakhir barulah kita akan menyedari kesilapan yang kita telah lakukan. Dan malangnya kesedaran itu sentiasa datang terlambat.

Bila seseorang jatuh cinta ketika dia baru kehilangan kekasih hati maka cinta yang tercipta itu bukanlah cinta sebenar melainkan hanya seperti ubat khayal yang bertindak sementara sahaja dan kemudian akan merosakkan hatinya dua kali ganda malah berganda-ganda lagi selepas itu…kerana sesungguhnya kita boleh menipu orang lain tetapi bukan hati kita sendiri.

Bila cinta putus ditengah jalan usahlah bermuram durja menyakiti diri sendiri. Bangkitlah dan mulakan cinta baru. Kerana setiap cinta yang hilang pasti akan ada pengganti. Usah mengharap pada yang tak pasti, usah merayu pada yang tak sudi. Cinta pertama tidak semestinya yang terbaik. Setiap cinta mempunyai keunikan dan kehangatan yang tersendiri. Janganlah terus terikat kepada cinta yang sudah pergi.

Jika bercinta janganlah kita menjadi hamba cinta. Seperti mana kita tidak mahu menjadi hamba duit kita juga tidak mahu mejadi hamba kepada cinta. Kuasai cinta. Jadilah tuan kepada cinta. Jangan biarkan cinta memperkotak-katikkan hidup. Gunalah akal dan fikiran.

Bila kita kecewa atau putus cinta kita selalu menyalahkan orang lain atas kegagalan cinta itu. Tapi pernahkah kita bermuhasabah dengan diri sendiri apa yang telah kita lakukan sehingga segala-galanya musnah. Kerana tanpa sedar kadang-kadang kita membuat kesilapan yang menutup pintu hati sang kekasih untuk terus mencintai kita. Kadang- kadang kita tewas dengan tipu helah orang ketiga yang sengaja mewujudkan jurang di antara kita. Bila hidup menjadi tidak terurus kerana kecewa ingatlah setiap benda di dunia ini tidak akan kekal lama… tidak terkecuali CINTA. Jadi terimalah realiti… Di mana ada cinta disitu pasti akan ada perpisahan cuma masanya sekarang atau kemudian…

♥ wif love qaseh ♥

Saturday, January 9, 2010

♥ Lagi Petanda Jatuh Cinta… ♥

Kamu berbual dengan si dia sampai lewat tengah malam dan baru saja beberapa minit selepas kamu putuskan talian kamu sudah mula merinduinya…

Kamu membaca SMS si dia berulang-ulang kali…seolah-olah masih ada ayat-ayat yang tersembuyi dari pandangan mu :-)

Bila bersama dengan si dia kamu berjalan sangat perlahan. Takut cepat sampai ke tempat tujuan…ingin sangat berada di sisinya lebih lama lagi.

Kamu menjadi seorang yang terlalu pemalu bila bersama dengan si dia. Malu-malu kucing gitu…

Bila kamu memikirkan si dia hati mu sentiasa berdebar-debar dan jantung mu berdegup dengan laju…mengalahkan kereta F1 gitu…

Kamu tersenyum lebar bila kamu mendengar suara si dia…mungkin lewat telefon atau walaupun di sebalik tembok…mana tau sekolah si dia berjiran dengan sekolah kamu :-D

Ketika kamu melihat dia tiada wajah lain lagi yang kamu lihat di sekeliling mu…hanya dia dia dan dia…iskk kronik sudah ni…..

Kamu mula melayan lagu-lagu sentimental sambil membayangkan wajah si dia…Lagu Ayat-ayat Cinta pun di layan eh…

Kamu hanya memikirkan tentang dia saja…siang malam…jangan lupa makan minum tidur dah la yer…

Haruman badannya sangat terkesan kepada kamu…seolah-olah di mana saja kamu pergi bau itu menemani kamu membuat kamu semakin merindui dia…

Kamu sedar yang kamu tiba-tiba tersenyum lebar bila saja wajahnya bermain dibenak mu…

Kamu sanggup lakukan apa saja untuk si dia…ehemm…ingat jangan sampai menyalahi hukum agama okay…

Ketika kamu membaca post ini…hanya wajah dia saja yang bermain di benak mu…hah dia la orangnya yang kamu cinta tu :-)

♥ wif love qaseh ♥